Norberg återkrävs på drygt 4,3 miljoner av Skolverket efter Lärarlönelyftet

SVT Västmanland

Flera lärare i Norbergs kommun fick mindre löneökning än de hade rätt till, eller blev helt utan. Nu återkräver Skolverket drygt 4,3 miljoner från kommunen efter felaktig hantering av statsbidraget Lärarlönelyftet. - Det som sticker ut tycker vi är volymen på återkravet, det är stort, säger Sofie Lundkvist, enhetschef för statsbidrag på Skolverket.

Läs hela artikeln på SVT Västmanland →